De afgelopen jaren heeft HubSpot als (online) sales en marketingplatform veel bekendheid verworven. Wat minder bekend is, is het oerstevige HubSpot CMS fundament voor het bouwen van websites. Waarom het laten bouwen van je website in HubSpot CMS een supergoed idee is, zetten we in dit artikel uiteen.
Met HubSpot CMS bundel je de kracht van een contentdriven website met CRM en marketing automation. Je kunt ervoor kiezen om alleen je website in HubSpot CMS te laten bouwen en je marketingactiviteiten via andere tooling te organiseren. Door de HubSpot-API is het mogelijk data uit te wisselen met veel externe tools zoals Mailchimp, Facebook en SurveyMonkey.
Daarnaast biedt HubSpot ook haar eigen razend populaire CRM en sales- en marketingmodules aan. Door geïntegreerd te werken zie je waar nieuwe leads vandaan komen en kun je deze contacten verder bewerken en opvolgen (en als klant binnenharken). Je kunt via één platform onder andere:
Heeft jouw website een duidelijk marketingdoeleinde, dan is HubSpot een interessant alternatief op bijvoorbeeld het alom bekende Wordpress. Door je website in HubSpot CMS te laten bouwen, creëer je een krachtpatser van een leadgenerator.
HubSpot CMS is een erg gebruiksvriendelijk content management systeem (CMS). Zelf zonder technische kennis kun je inhoudelijk werk aan je website verrichten, zoals het aanpassen en aanmaken van pagina’s of blogs. Daarnaast zorgen de datatabellen ervoor dat je snel een update op je hele website doorvoert, zoals op de overzichtspagina van je medewerkers. Daarbij is het eenvoudig om anderen, zoals een vertaalbureau, toegang te geven tot het HubSpot CMS. Heb je bijvoorbeeld een extra taalversie van je site nodig? Dan kan het vertaalbureau hier uitstekend in werken. Wil jij zelf je content op landniveau aanpassen, dan is ook dat prima in eigen beheer uit te voeren. Of je laat het ons gewoon doen hé, net zo makkelijk. Wij zijn niet voor niets die gewilde marketingcollega. Daarbij maak je vliegensvlug formulieren aan en draai je rapportages. Websites die wij onlangs in HubSpot CMS hebben opgeleverd zijn onder andere de B2B websites van Legalsense en More Optimal.
Binnen HubSpot CMS kun je, net als bijvoorbeeld binnen Wordpress, kiezen voor bestaande thema’s c.q. templates. Wil je toch dat ieder detail is toegespitst op jouw merk en marktbenadering, dan kan een gespecialiseerde HubSpot webbouwer (wij, wij, wij!) een custom made template voor je ontwerpen. Zo doe je totaal geen concessies over je merk en doelstellingen.
Dit zijn nog lang niet alle pluspunten van HubSpot CMS. Wat dacht je van smart content waarmee je bepaalde modules en blokken op je website personaliseert op basis van zogenaamde viewer criteria? Daarnaast krijg je in HubSpot CMS automatisch aanbevelingen over verbeterpunten op het gebied van SEO. Je kunt snel AB testen uitvoeren op je webpagina’s en je bezoekers de mogelijkheid geven via een livechat contact op te nemen. O en hadden we al gezegd dat de HubSpot CMS basismodule gratis is?
Deze vraag vliegt ons regelmatig om de oren. En jazeker, dat zijn en blijven we. Maar we zijn naast Umbraco lovers, ook fan van HubSpot. Twee grote liefdes om maximaal te onderhouden, dat kan best toch? Wanneer ons hart iets sneller klopt van Umbraco? Dat is als er diepgaande custom oplossingen nodig zijn op het gebied van complexe (externe) databases en berekeningen. Zeker als we daarbij de data moeten manipuleren. Wil je meer weten over de verschillen tussen Umbraco en HubSpot, neem dan gerust even contact op met Frans, onze Umbraco specialist.
Een logische vervolgvraag lijkt me zo. Dat hangt helemaal af van je wensen en vooral de doelen die je online wil bereiken. Zoals eerder aangegeven kun je kiezen voor een custom design, meerdere taalversies, webshops etc. Als jij ons vertelt wat je wensen zijn, kunnen wij je snel een gerichte ureninschatting geven.
We begrijpen dat je, na het lezen van dit blog, staat te popelen om je website in HubSpot te laten bouwen. En logisch dat je voorkeur daarbij uitgaat naar ons. Wij hebben dan ook eigen designers, developers en marketeers die van jouw site een leadgenerator van wereldformaat maken. Wil je aan de slag, dan ziet een traject er als volgt uit:
Neem jij de eerste stap? Dan loodsen wij je door de rest.