Webwonders inbound marketing blog

E-mail marketing voor B2B bedrijven

Geschreven door Thijs van Traa | 13 sep 2018

Veel B2B bedrijven denken dat e-mailmarketing het best kan worden gebruikt bij het communiceren met bestaande prospects en klanten. E-mail kan echter ook een geweldig kanaal zijn voor het genereren van nieuwe leads. Hier zijn enkele manieren waarop je e-mail kunt gebruiken om meer nieuwe prospects te genereren:

 

  • Focus op een opt-in strategie. Als je e-maillijsten koopt en je prospects spamt, zal niemand je e-mail met anderen willen delen. Ze willen alleen afmelden! De eerste stap om leads te genereren via e-mail, is ervoor te zorgen dat je tevreden abonnees hebt die graag e-mails van je ontvangen.
  • Stuur alleen waardevolle aanbiedingen. Als je echt interessante of gewaardeerde aanbiedingen verzendt - of het nu om downloads, kortingen of educatieve inhoud gaat - zullen mensen je e-mails als waardevol beschouwen en is de kans groter dat ze de e-mail met vrienden of collega’s delen.
  • Geef ontvangers de tools om te delen. Vergeet niet om een link ‘Doorsturen naar een vriend’ of knoppen voor het delen van sociale media toe te voegen in elke e-mail, zodat mensen worden aangemoedigd om deze door te geven.
  • We kunnen het niet vaak genoeg zeggen maar zorg dat je e-mailberichten goed leesbaar zijn op mobiele apparaten.
  • Keep it simple. Het opmaken van e-mails kan knap lastig zijn. Je weet van tevoren niet op welk apparaat en met welk e-mailprogramma je berichten worden gelezen.  Hou de opmaak daarom vooral simpel. De meeste e-mail marketing software pakketten helpen je bij door het aanbieden van standaard templates die goed getest zijn.. 

We horen vaak dat bedrijven moeite hebben met het vinden en produceren van waardevolle content en informatie. Het opstellen van een buyer persona  kan hierbij helpen. Zo zorg je voor inzicht in de uitdagingen en problemen van je doelgroep en kun je hier je inbound marketing strategie op afstemmen.